02 januari 2015

Weird food #1 Jumbo aardbei bollen




Ik ga iets nieuws presenteren, en misschien heb je het al gezien. Het heet 'Weird food' en dit is een terugkerende post met grappige dingen die je gewoon in de supermarkt kan vinden, maar die je misschien nog niet opgevallen zijn. Vandaag testte ik 'Jumbo aardbei bollen', waar een verrassend resultaat uit kwam.



Deze bollen zitten verpakt in een handig doosje, wat ik eigenlijk ook nog een best luxe vind. Hij is stevig en er staat informatie op over allergieën en calorieën. Als we het toch over calorieën hebben... Per 100 gram heb je ongeveer 515 kcal binnen. Per doosje zitten er ongeveer 12 in; 515: 12 = 42 kcal per bolletje. Een afvalproduct is het niet helaas.


   Het doosje luidt dat het frisse aardbeien met friszoete yoghurt chocolade omhulsel zouden moeten zijn.Nou dat beloofd wat! Dus deze culinaire masterchef ging wat proeven en testen. Als je hem in de mond stopt knarst het een beetje en daarna komt er een soort van, ja, euh. Er gebeuren rare dingen. Eerst proef je de chocolade en daarna komt de aardbei. Eerst mierzoet en daarna knapperig en fris. De belofte was dus wel waar!


En dan de binnenkant. Ik besefte het eigenlijk pas toen ik dit artikel ging maken. Het zie er een beetje raar uit. Een soort rare oude aardbei in een lekker laagje. Dus ik checkte de ingrediënten lijst even en ja hoor. 'Vriesgedroogde aardbei'. Vandaar deze rare binnenkant. 

                                                                             

Lekker! De belofte is waar maar de aardbei in de binnenkant, lijkt een beetje op een oude sok..
De smaak van de sok is verrassend wel lekker. Daar gaat het toch om niet? :)


Dit product is verkrijgbaar bij de Jumbo supermarkten voor 1.79



Melding: iedere vrijdag en maandag een artikel!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten