27 februari 2015

DIY Kleurige strijkkralen oortjes

DIY kleurige strijkkralen oortjes


Ik heb het al best vaak voorbij zien komen, zowel op social media en in mijn omgeving.
Deze DIY is namelijk makkelijk maar toch erg leuk om te doen! Hij geeft zowel stevigheid als vrolijkheid aan je saaie oortjes en is super simpel.
Kijk je mee?

 


Bijnodigdheden:

✿ een potje strijkkralen naar keuze
✿ een schaar
✿ oortjes

Stap 1
Sorteer de kralen als je een bepaald patroon wilt aanhouden.
Ik had een snoer van 39,5 cm, en daar pasten 15 rijtjes van 5 kralen op!

Dit is optioneel!


  
Stap 2
Pak de schaar en knip de kralen zo dat je ze kan 'opentrekken'. Dus verticaal in de rand van de kraal knippen. Doe dit bij alle kralen. 
Tip: toen ik hiermee bezig was zag ik dat mijn schaar te groot was, het handigste is dus om een nagelschaartje te gebruiken.

Stap 3
Daarna trek je de kralen open en rijg je ze om het snoer heen.
Tip: het is erg handig als je bezig bent met rijgen is het moeilijk om de kraal open te trekken en tegelijkertijd het snoer vast te houden. Daarom raad ik je aan om het snoer om je middelvinger te wikkelen en met je wijsvinger vast te houden. Dan kan je het snoer vast houden en rijgen tegelijk!

eindresultaat
Het hele snoer

Close up

Ik vind het een goede verbetering. Het voorkomt dat je oortjes gaan scheuren en ziet er beter uit. Mooier dan de saaie oudere versie. Bovendien is dit erg makkelijk en origineel en was ik er niet erg lang mee bezig!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten