30 september 2014

Heel Holland Bakt bak bonen

Heel Holland Bakt bakbonen

wat zijn deze bonen en helpen ze?



sorry voor de slechte foto, witte balletjes zijn ontzettend moeilijk op camera te leggen



Deze 'bonen' zag ik in de keuken staan en ik vroeg me af waarvoor ze dienden. Kleine witte balletjes in een schattig weckpotje. Maar waar dienen ze voor, deze mysterieuze uitziende balletjes?


 



Ik heb de verpakking gefilmd omdat ze hem erg moeilijk goed op camera kreeg. Ik hoop dat het een goede video is.

De bak bonen

De bakbonen zijn bedoeld om luchtbellen te voorkomen in de bodem van een taart. Ze zorgen dat de warmte gelijk blijft en de zijkant van het deeg niet krimpt. Het zijn kleine witte balletjes. Ontzettend handig dus.


Verhouding

600 gram bakbonen voor 25 cm bakbodem. 

Hoe gebruik ik ze voor de eerste keer?

#Voor de eerste keer moet je de balletjes eerst wassen.
Stap 1: Vet de taartbodem in.
Stap 2: Zorg dat je het deeg goed in de taartvorm ligt. En prik gaatjes in de bodem.
Stap 3: Doe er een vel bak papier over heen. Druk deze wel een beetje aan voor de bonen.
Stap 4: Strooi er bak bonen over het papier en leg ze gelijkmatig.

De taart kan de oven in. 



Deze bakbonen zijn dus erg handig voor het bakken van een deeg dat later gevuld moet worden. Dus een ondergrond. Het zal echt resultaat opleveren!


Het is te koop bij onder andere de Albert Hein uit het Heel Holland Bakt assortiment.

Tijdelijk verkrijgbaar!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten